Faaborg Gymnastikforening

Hit Fit Dance

Alle mænd og kvinder 15 år+

Hvornår:
Træning tirsdag kl. 18:30 - 19:30.

Hvor:
I Forum Faaborg - Holdsal 3.

Holdbeskrivelse:
En Hit Fit Dance time er for alle aldre og alle niveauer, da der vil være musik og trin for enhver smag. Så glæd dig til en super varm og lærerig dansetime, hvor både pulsen og humøret ryger helt i top.... - det kan ikke undgåes...!!

Simone

Bevægelsesglæde

herre.png
sjov+motion++.png

Sjov motion

Kvinder og mænd

Hvornår:
Træning mandag kl. 19:00 - 20:00.

Hvor:
I Forum Faaborg - Holdsal 3 og 4.

Holdbeskrivelse:

Har du lyst til at opleve at motion kan være sjovt samtidig med at du kommer i bedre form?

”Sjov Motion” henvender sig til både kvinder og mænd, og aldersgruppen 25-30 år og opefter. Er du ældre gymnast, men ikke synes at du endnu er klar til senior-hold, kan du også være med her.

Jeg er meget inspireret af de mange motionsformer jeg har dyrket og undervist i, igennem mine mange år som instruktør, dette hold som jeg hele tiden udvikler på, er en kombination af styrke og pulstræning, dans og balancetræning. Vi kommer også ind over øvelser for bækkenbund samt åndedrætsøvelser. Vi bruger mindre redskaber til at styrketræne med.

Det hele er krydret med god musik som du kan synge med på, lige fra den gamle dansktop til nyere popmusik og latin. Koreografierne er enkle og de fleste kan være med.

På dette hold kan du ikke undgå at få sved på panden, husk håndklæde og vandflasken.

Laila

575,-/år

Vi har også et hold til dig

pensi.jpg
sjov+motion.png

Sjov motion +

Ældre gymnaster.

Hvornår:
Træning tirsdag kl. 10:00 - 11:00.

Hvor:
I Forum Faaborg - Holdsal 4.

Holdbeskrivelse:

”Sjov Motion +” henvender sig til dig som gerne vil komme i bedre form og måske ikke har været i gang i nogle år!

Holdet henvender sig til kvinder der typisk ikke længere er på arbejdsmarkedet og nu igen har tid til at gøre noget godt for kroppen og sig selv på en sjov måde.

Vi arbejder med styrke og pulstræning, balancetræning, bækkenbundstræning, og så kan vi også godt lide at danse lidt og få gang i hofterne.

Har du lyst til at komme i bedre form på en sjov måde, få arbejdet hele kroppen igennem, ka`du  li `go`musik som du kan synge med på, så er dette holdet for dig!

Laila

575,-/år

... eller måske det her?

pension.jpg
effekt.png

Effekt

Damer.

Hvornår:
Træning onsdag kl. 16:15 - 17:30.

I Forum Faaborg - Hal 2.

Holdbeskrivelse:
EFFEKT er funktionel muskeltræning. Træningen består af øvelser, der udføres stående, siddende eller liggende, langsomt og kontrolleret.

EFFEKT har til formål, rent fysisk, at skabe større kropsbevidsthed, bedre holdning,og gøre kroppen stærkere, mere udholdende, sundere og velformet.

I sæsonen skal vi arbejde med koordinering og balancetræning. Vi arbejder med redondobolden, elastikker og øvelser på måtte, hvor vi træner mave, lår og baller.

Vi skal også træne smidigheden, samt lave lidt styrketræning. Jeg vil også have fokus på rygtræning, og så skal vi ha’ det sjovt.

Vel mødt til en ny sæson.

Annette

IMG_1507.JPG
herre3.png

Seje mænd

Mænd

Hvornår:
Træning torsdag kl. 18:30 - 19:30.

Hvor:
I Forum Faaborg - Anneks.

Holdbeskrivelse:
Du behøver ikke være en ørn til gymnastik eller have gået til det før, bare du har lyst til at få bevæget kroppen igennem med en god gang grundgymnastik. Skulle du døje med et par skavanker kan du sikkert godt være med alligevel, så mød op og se om ikke det var noget for dig.
Kontakt Janni for nærmere oplysninger på tlf. (+45) 23 20 27 76

Janni

IMG_1512.JPG
Kondi_pensionist.jpg

Træn dig glad

Alder: 50+
Mænd og kvinder

Hvornår:
Træning tirsdag kl. 10:00 - 11:00.
Bemærk: Første træning er i uge 38.

Hvor:
I Forum Faaborg - Anneks.

Holdbeskrivelse:
Gymnastik for ældre der gerne vil have pulsen op. Der er plads til alle, da man laver øvelserne i sit eget tempo og det man kan holde til i forhold til evt. skader.

Vi laver øvelser med redskaber som bolde, sjippetov, elastikker, skamler og mange andre ting. Til sidst slapper vi af til rolig musik. Der er tid til hyggeligt samvær og en god snak.

Lene

575,-/år

Der kommer et medlem af bestyrelsen ud på dette hold og hjælper med tilmeldingen, så medbring kontanter eller dankort til betaling - ellers kan du også bare tilmelde dig her.

Venlig hilsen Bestyrelsen

fitness-girl-hands-374694.jpg
young-women-men-yoga-class-relax-meditation-pose-exercises-lotus-relaxation-healthy-lifestyle-fitness-club-crop-copy-114721325 (1).png

Guidet meditation

Mænd og kvinder.

Hvornår:
Træning mandag kl. 18:00 - 19:00.

I Forum Faaborg - Holdsal 3

Holdbeskrivelse:
Føler du dig stresset? Føler du dig hængt op? Kunne du tænke dig at mærke dig selv på en anden måde? - Så kom til meditation.

Timen begynder med øvelser der åbner dit energisystem. Derefter ligger vi på yoga måtter. Vi har en pude til hovedet og et tæppe til at tage over os.

Du behøver ingen forkundskaber. Du skal bare lukke dine øjne, og lytte til min stemme. Sammen gennemgår vi kroppen og spænder af. Vi arbejder til sidst med kroppens "chakra" energi centre.

Peter

Aikido1__bf84e98.jpg

Aikido/selvforsvar

Børn og voksne fra 8 år.

Hvornår:
Træning onsdag kl. 17:30 - 18:30.

Hvor:
I Forum Faaborg - Holdsal 3.

Holdbeskrivelse:
Mushin Ryu Aikido er selvforsvar der udvikler menneskers fysik og psyke. I denne form for aikido trænes der: slag, spark, parader, kast, faldtknik, greb, låse og forsvar imod forskellige angreb.

Nøgleord i træningen er "gensidig respekt" og "målrettethed".

Kom og vær med

Peter